13262429_10204431011893672_2127058610_o

Batoniki owsiane – fit.

Jesteście na diecie, a uwielbiacie słodycze? Polecamy zdrową przekąskę, która może również posłużyć jako energia przed treningiem. Polecamy – często korzystamy z tej opcji przed treningowej.

    Do przygotowania około 10-15 batonikow (w zależności od pokrojenia) potrzebujemy:

  • 1 szklankę masła orzechowego
  • pół szklanki miodu
  • 3 szklanki płatków owsianych górskich
  • szczypta soli
  • opcjonalnie: 70-100g suszonej żurawiny, rodzynek lub orzechów (ja zrobiłam mix)
  • MIÓD można zastąpić: syropem z agawy, syropem klonowym
    BATONY można wzbogacić o odżywkę białkową (opcjonalnie, ale ja tego nie robiłam)

Foremkę wykladamy folią spożywczą lub papierem do pieczenia. Ja używam blachy do np. babki piaskowej – czyli wąskiej i podłużnej ale spokojnie możecie użyć większej formy – wyjdą Wam wtedy cieńsze batony ale będzie ich więcej. Masło orzechowe rozpuszczamy – polecam 2min w mikrofalówce na maxa jeżeli chodzi o temperaturę. Możecie również masło rozpuścić w rondelku, ale rócie to ostrożnie, aby masło nie przypaliło się. Do rozpuszczonego masła orzechowego dodajemy miód i szczyptę soli. Do masy dodajemy płatki owsiane, całość mieszamy łyżką lub ręką lekko zagniatając masę. Jeżeli mieszanina jest za sypka dodajemy do niej łyżkę miodu lub mleka, a jeżeli za mokra dodajemy łyżkę płatkow. Masę przekładamy do foremki i mocno dociskamy ją do dna formy (można docisnąć ręką, lub położyć folię spożywczą i dociskać wałkiem lub szklanką). Robimy to po to, aby masa po zastygnięciu była zwarta i żeby nam się nie rozpadała. Wszystko wkładamy do lodówki na 1-2 godziny. Po wyjęciu z lodówki kroimy na dowolne kształty. Batony można przechowywać w lodowce do tygodnia czasu. Ja swoje batony pokroiłam na porcje 50g. Smacznego :)